A mezőgazdasági abroncs kiválasztásánál figyelembe kell venni, hogy az abroncsnak teljesítenie kell a mezőgazdasági munkavégzés által támasztott elvárásokat (teherviselés, vonóerőátvitel, talajkímélés, öntisztuló képesség és a mezőgazdasági kultúrában történő munkálatok elvégzése pl.: sorközben járás). Emellett közúti közlekedésre is alkalmasnak kell lennie, ezért a következő követelményeknek is meg kell felelnie: nagyobb haladási sebességre való alkalmasság, stabilitás, nyugodt futás és alacsony zajszint.
A mezőgazdasági abroncsok, kerekek fajtái a géptípusok szerint:
Munkagépekre és mezőgazdasági pótkocsikra szerelt abroncsok lehetnek radiál és diagonál szerkezetűek. Jellemzően egyre szélesebb abroncsokkal szerelik fel a gépgyártók a termékeiket.
Feladat:
- teherbírás, mind a szántóföldi mind a közúti alkalmazás során
- minimális talajtaposás
Rakodógépabroncsok jellemzően radiál szerkezetűek 24” és 26” méretben.
Feladat:
- a géppel végzett munkálatokból adódó terhelések viselése
- felhasználási területhez való alkalmasság (szántóföld, szilárd burkolat)
Permetezőabroncsok radiál szerkezetűek, 42”-54” közöttiek.
Feladat:
- alkalmas legyen sorban járásra
- viselje a terhelést
- minimalizálja a talajtaposást

Betakarítógép-abroncsok nagy részben radiál szerkezetűek, 26”, 32”, 38” átmérőjűek.
Feladat:
- viselje a kombájn, a magtartály és a vágóasztal súlyát
- az esetleges domborzati viszonyok miatt fellépő terhelésváltozások elbírása
- a táblák közötti távolságok gyors megtétele
- talajkímélés
Traktorabroncsok a legbővebb méret választékban gyártott típusok radiál és diagonál szerkezetben.
Feladat:
- vonóerő átvitele
- minél kisebb talajtömörítés - hatékonyság (az abroncs csúszása megfelelő egyen) – öntisztulás
- komfort megteremtése
Abroncs vásárlásnál figyelembe kell venni, hogy megfeleljenek az adott feladatoknak.
Munkagép-, rakodógép-, permetező- és kombájnabroncs vásárlásakor a gyárilag felszerelt méretektől ritkán térnek el, az abroncs gyártók az adott méretben, terhelhetőségben megegyező termékeket állítanak elő.
A traktorabroncsoknál a nagyobb méretválaszték és a gép felhasználhatóságának sokoldalúsága miatt különböző méretek jöhetnek szóba.
A traktor kerekezésének típusai
- alap kerekezés: A nagy vonóerő igényű munkagépek vontatására a közúti szállításra legjobb megoldás a nagy légtérfogatú, széles abroncsok alkalmazása. A szántásra is használt traktorra max. 650 mm széles abroncs szerelhető.
- ikerkerekezés: a talajnyomás csökkentésére, a vonóerő átvitelének növelésére, és az abroncsonkénti terhelés csökkentésére használják
- sorközművelő kerekezés: alkalmassá teszi a traktort a sorban járásra, viseli a megnövekedett terhelést, minimalizálja a talajtaposást
- kombinált kerekezés: az ikerkerék mérete eltér az alapkerekezéstől, de az alkalmazás célja megegyezik a „normál” ikerkerekezéssel.
A traktor alap- és sorközművelő kerekezésénél a más méretre való átálláskor a legfontosabb a hajtásáttétel eltérésének minimalizálása, aminek 1,5–5% között kell lennie, amely az első kerekek kerületi sebességének növekedését jelenti. Ikerkerék felszerelésekor, amennyiben az ikerkerék mérete eltér az alapkeréktől, a két abroncs átmérőjének közel egyformának kell lennie. Az esetleges különbséget a két abroncs nyomásának eltérésével lehet beállítani.
Minden mezőgazdasági géptípus alapkerék felnijének cserélésekor, a gyár által felszerelttel (átmérő, szélesség és további műszaki paraméter) megegyezőre kell cserélni.
Az iker- és sorközművelő kerekek esetében, mivel eltér vagy eltérhet a méret az alapkerekezéstől, az abroncs gyártók katalógusában szereplő felni méreteket kell alkalmazni a kiválasztáshoz.
Amennyiben nem megfelelően választjuk ki az abroncspárokat, nem tartjuk be a fent említett 1,5-5%-on belüli áttételt, akkor túlterhelhetjük az első differenciálművet, ami idő előtt meghibásodhat.
Ha ikerkerekeket használunk, mindenkor vegyük figyelembe a kezelési utasítás előírásait. A kapcsolt ikerkerekek csak a talajtaposás csökkentését szolgálják, vonóerő növelésére nem alkalmasak, a helytelen használat a felniközép túlterhelését okozhatja. Ha vonóerő növekedést szeretnénk elérni, tengelycsonkos ikerkerék-rögzítést kell használni, vagy szélesebb abroncsokkal megoldani a megnövekedett vonóerő talajra vitelét.