A KITE Zrt. mindig technológiai rendszerekben gondolkozik, mely előrelátás gyümölcse az a logisztikaitermék-kínálat, amelyben minden üzemméret megtalálja a számára legjobb megoldást. 2021-ben talált egymásra a hazai gyártó szakértelme, rugalmassága, hozzáértése, valamint a KITE Zrt. rendszerszemlélete és tenni akarása.
De mi a Furrier sikerének receptje? Végy egy klasszikust, és bújtasd új köntösbe. Az egykoron gyártott HW-8011 keletnémet pótkocsi mindig is a megbízhatóságot, a strapabírást fémjelezte. Beszállítónk azonosult ezekkel az alapokkal, majd tervezőasztalhoz ült, a KITE-s csapat pedig gondozásba vette a termék sorsát, így szélesebb vevőkörhöz jut el a Furrier, amely nevet két éve ismeri, és elismeri a hazai piac.
Nézzük, mi jellemzi ezt a kiváló ár/érték arányú terméket!
A vontatmány lelke az alváz, mint a fő teherviselő elem. A Furrier létrarendszerű alvázzal rendelkezik, hisz ez a megoldás rendkívül jól bírja a csavarodó igénybevételt, ami nemcsak a terhelhetőség szempontjából jelent előnyt, hanem a stabiltásban is. A kocsi alacsony súlypontjának köszönhetően könnyen vontatható. A kiváló minőség garanciája a profi beszállítói vonal: BPW tengelyek és vonórúd, JOST forgózsámoly, német parabolarugós lengéscsillapítás, WABCO légfékrendszer. A megfelelő erősítésekkel ellátott alváz anyaga nagy szilárdságú acél. Az alapfelszereltség része az aláfutásgátló, a hátsó tengely sárvédője, a LED világítás, a pótkeréktartó, valamint a második pótkocsivontatás kiépítése automata vonófejjel.
A plató szintén erősített, nagy szilárdságú acél, csakúgy, mint az oldalfalak is.
A „B” típusú kocsi jobbra és balra, míg a „C” kivitel mindhárom irányba képes billenteni. Az oldalfalak többféleképpen nyílnak, az alsó oldal például egyaránt nyitható alulról és felülről is. Az oldalfalak stabilitását 2 db drótköteles derékösszekötő szavatolja, amelyeket nyitáskor nem kell kioldani. Az alapfelszereltség ezen a fronton is gazdag, magleeresztő nyíllások, levehető magasító, ponyvatartó, ponyva, fellépőpódium egyaránt benne van az alapárban.
A Furrier kínálat ezidáig két tagból állt, a B 18 és a C 18 pótkocsikból. A közelmúlt fejlesztései azonban három új modell csatasorba állítását tették lehetővé, amelyek 2024 tavaszán debütálnak a piacon.
A C típuscsalád bővült két új taggal
A C 14-es kocsi diszkrétebb fizikai méreteivel és terhelhetőségével a kisebb teljesítményű traktorok felhasználóinak jelenthet tökéletes alternatívát. Hasznos terhelhetősége 10 550 kg, mindez 12 m3-es raktérfogat mellett.
Ugyanakkor elkezdi pályafutását a C 18/7000 variáns is. A három oldalra billentő kocsi platófelépítménye 1 méterrel növekszik, melynek köszönhetően a raktérfogata közel 20%-kal nagyobb kapacitást fog elérni.
Az eddigi kínálat csak, és kizárólag forgózsámolyos pótkocsikból állt, teljesen új színt hoz a palettára a G 13,5 tandemtengelyes vontatmány. A jobb manőverező képességű, 10,3 tonna hasznos terhelhetőségű jármű minden alapvető tulajdonsága megegyezik forgózsámolyos társaival, mind alapfelszereltség, mind az opciós kínálat tekintetében.
A lendület természetesen nem áll meg sem a kereskedelem, sem a fejlesztés területén. Rövidesen debütál a háromtengelyes pótkocsi is, amely megkoronázza a kibővült kínálatot.
A Furrier és a KITE neve összeforrott, kettőse garancia partnereinknek a minőség és megbízhatóság szempontjából, és a biztonságot jelenti vevőink számára, hisz mind a végtermék, mind a vevőszolgálat kiváló, hatékony és bizalmat ébresztő. Akárcsak egy jól szervezett szállítási feladat…
Stabilitás+Furrier=KITE…
Típus: |
B 18 |
C 14 |
C 18 |
C 18/7000 |
G 13,5 |
Teljes hossz [mm]: |
7730 |
7030 |
8317 |
9110 |
6870 |
Tengelytáv [mm]: |
3800 |
2940 |
4200 |
4800 |
1200 |
Plató magasság [mm]: |
1280 |
1125 |
1248 |
1248 |
1200 |
Plató szélesség [mm]: |
2370 |
2400 |
2400 |
2400 |
2400 |
Plató hossz [mm]: |
5450 |
4500 |
6010 |
7010 |
4500 |
Oldalfal magasság [mm]: |
1500 |
1200 |
1500 |
1500 |
1500 |
Öntömeg [kg]: |
4100 |
3450 |
4950 |
5450 |
3700 |
Össztömeg [kg] |
18000 |
14000 |
18000 |
18000 |
14000 |
Megengedett terhelhetőség [kg]: |
13900 |
10550 |
13050 |
12550 |
10300 |
Abroncsok: |
385/65R22,5 |
385/65R22,5 |
385/65R22,5 |
||
Konstrukció: |
forgózsámolyos |
tandem |
|||
Tengelyek száma [db]: |
2 |
||||
Billentés iránya: |
balra, jobbra |
balra, jobbra és hátrafelé |
|||
Raktérfogat [m3]: |
20 |
12 |
21,8 |
25,4 |
16,3 |
Pataki Sándor, kereskedelmet támogató mérnök