Alkatrész 2020. január 11.

A szervizszolgáltatás informatikai háttértámogatása− John Deere Connected Support™

A John Deere telematikai rendszerét bemutató cikksorozat következő állomásához értünk, most a John Deere Connected Support™ szolgáltatásával foglalkozunk. Szabó Gábor központi szerviz-műveleti vezető kollégánk cikkét a Műszaki Magazinunk legutóbbi számában olvashatják.

Ezt a stratégiai szolgáltatást azért fejlesztették ki, hogy a John Deere motoros gépek a lehető legnagyobb biztonsággal üzemeljenek, ezzel növelve a gépek termelékenységét és csökkentve az üzemeltetésre szánt költségeket. A Connected Support™ segítségével a hivatalos John Deere kereskedő a proaktív szemléletet követve hatékonyan tudja javítani a szervizszolgáltatás minőségét. Magyarországon a KITE Zrt., mint egyetlen hivatalos új John Deere gépforgalmazó nem csak részt vett a Connected Support™ egyes elemeinek a fejlesztésében, hanem a három kulcsfontosságú eszközt a Service Advisor Remote-ot, az Expert Alertet és a távoli kijelzőelérést a megjelenésük óta használja is a szervizszolgáltatásaiban. Most nézzük meg, milyen előnyökkel jár a John Deere tulajdonosok számára a Connected Support™ használata.

A szolgáltatás első alapkövével a Service Advisor Remote program használatával a kereskedő pontos képet kap a gép jelenlegi állapotáról. Használható ellenőrzésre, diagnosztizálásra, de a program igazi előnye akkor jelentkezik, ha egy rendszertelenül és csak egy bizonyos üzemállapothoz köthető meghibásodás történik a gépen. Nem kell a szervizszerelőnek órákat várnia arra, hogy a hiba újra jelentkezzen, hanem az előre beállított értékek alapján a program a hiba megjelenésekor rögzíteni fogja a kívánt értékeket. Ezáltal a fő diagnosztizálást távolról is el tudjuk végezni és a gépet csak a hibajavítás idejére kell kivenni a munkából. Ezzel jelentős mértékben növelhetjük a John Deere gépek termelékenységét, illetve üzemelési biztonságát.

John Deere connected Support

A szolgáltatás második alapköve a távoli kijelzőelérés. Ez egy kiváló eszköz arra, hogy a kereskedői hálózat szakemberei gépbeállításokkal kapcsolatos segítséget tudjanak nyújtani a John Deere tulajdonosok számára. Ha például a megvásárolt gép funkciói korlátozottan, vagy egyáltalán nem működnek, esetleg a vetésnél gond van a csatlakozósorokkal, vagy ha a permetező nem a megfelelő mennyiséget juttatja ki a területre, hiába van a gép navigációs eszközzel felszerelve, a probléma nem oldódik meg. Ilyenkor nem kell megvárni, amíg a szakember megérkezik, a távoli kijelzőelérés segítségével is ellenőrizni lehet a helyes beállítási adatokat és az alap diagnosztikai lépéseken is végig lehet menni a telefonos ügyfélszolgálat segítségével. Ezzel a munka közben jelentkező beállítási problémák jelentős része gyorsan megoldható.

Végezetül, a Connected Support™ szolgáltatás harmadik alapköve az Expert Alert program, ami alapjaiban változtatja meg a szervizszolgáltatásról alkotott képünket. Míg az előző két program a már kialakult hibára nyújt kiváló és gyors megoldást addig az Expert Alert a nagyobb meghibásodás előtti állapotot jelzi. Összességében a Connected Support™ szolgáltatás azt a célt szolgálja, hogy a szervizszerelő szakembert még a kiérkezés előtt az elérhető legpontosabb információval lássuk el, ezzel csökkentve a javítás idejét és törekedve arra, hogy a gép minél előbb vissza tudjon állni a munkába. A szolgáltatás lehetőséget ad arra, hogy az időben észrevett meghibásodásra gyorsan és szakszerűen reagálva megelőzzük a hibából adódó következménykárokat, ami jelentős mértékben csökkenti az üzemeltetési költségeket. Az a gép, ami nagy biztonsággal és optimális költséggel üzemel, egyaránt szolgálja mind a géptulajdonos mind a kereskedő érdekeit.

A John Deere Connected Support™ szolgáltatás használatával kapcsolatban felmerülő kérdéseivel, kérjük forduljon bizalommal Szabó Gábor, központi szervizműveleti vezetőhöz a szabogabor@kite.hu e-mail címen.