Megújult a formavilág, az éles vonalvazetéseket lekerekítették, és az acél motorháztetőt egy egybenyíló műanyag motorháztető váltotta fel, mely könnyebb hozzáférést biztosított az egyes részegységekhez. A traktorokba egy továbbfejlesztett, 8,1 literes PowerTechTM motorcsalád került beépítésre. A teljesen elektromos vezérlésnek és a Common Rail rendszerű befecskendezésnek köszönhetően a teljesítményszintek is növekedtek 200/225/250/270 és 295 LE-re, emellett csökkent a fajlagos üzemanyag-fogyasztás és nőtt a nyomatéki rugalmasság is. A 8020-as sorozatban tovább növekedett a hidraulikaszivattyú szállítási kapacitása is 167 l/min-re, mellyel a nagyobb hidraulikus igényű vetőgépeket is biztonsággal ki tudta szolgálni. Az APS PowerShift sebességváltó áttételének módosításával a traktorok végsebessége pedig elérte 40 km/h-át. A továbbfejlesztett fülkét CommandViewTM névre keresztelték, és jelentős változást jelentett az új ILSTM (Independent Link Suspension) független mellsőkerék-felfüggesztés, amely a szintén új ActiveSeatTM aktív csillapítású légrugós üléssel kiváló komfortot biztosított közúton és szántóföldön egyaránt. Az ILSTM felfüggesztés mindemellett lehetővé tette a mellső tengelyen történő ikerkerék alkalmazását is, ezzel növelve a felfekvőfelület nagyságát és javítva a teljesítmény átadást. A traktorcsalád új, nagy fényerejű FieldVisionTM HID világításcsomagot is kapott, amely az éjszakai munkavégzést tette még hatékonyabbá. A 8020-as sorozatban 2003-ban jelent meg a teljes elsőgenerációs integrált GreenStarTM rendszer, mely az adatgyűjtés és a változó dózisú kijuttatás mellett biztosította az AutoTracTM automatikus kormányzás lehetőségét is. Ezzel egyidőben bevezetésre került az új JDLinkTM telematikai rendszer, melynek segítségével lehetővé vált a traktorok távoli üzemeltetési adatgyűjtése és elemzése.
Bellai Tamás, kereskedelmet támogató mérnök