Bár a John Deere Waterloo-i traktorgyára a vállalat 70-es évek végén történő tőkeinjekciójának köszönhetően jelentősen tudta növelni termelési kapacitását, a 80-as évek közepére bekövetkező gazdasági válság a Waterloo-i traktorgyár termelését és ezzel együtt a vállalat árbevételét is jelentősen visszavetette. Ebben a válságos időszakban, 1987-ben fogalmazódott meg egy új, univerzális traktorkonstrukció Terril Woods tervezőmérnök fejében. Ötletét egy repülőjegy borítójára vázolta fel, majd megosztotta Lyle Madsen mérnök kollegájával, akivel további terveket és egy prototípust készített az új koncepcióról.
Míg az első prototípust meglévő részegységekből állították össze, a későbbi tervezés már egy „clean-sheet” tiszta lappal indult koncepció volt, melyet teljes egészében 3D-s számítógépes tervezés segítségével alkottak meg. Néhány év alatt a koncepcióból egy új traktorcsalád született 1994-re: a 8000-es sorozat.
Magyarországon 1995-ben találkozhattunk először a 8000 sorozat modelljeivel, melyek teljesítményükről, megbízhatóságukról és tartósságukról lettek híresek. A 90-es években ezek a gépek a nagyüzemi gazdálkodásban elsősorban a talajművelő traktor szerepét töltötték be, a nagyobb családi gazdaságokban pedig univerzális alapgépként váltak be, melyet a talajműveléstől kezdve a vetésén át a szállítási feladatokig tudtak alkalmazni.
Sok példányuk napi 24 órában dolgozott évi 2500 üzemórát az addigra kiöregedett Rába-Steigerek munkagépparkjával. Ezekkel a legendás gépekkel mai napig találkozhatunk, java részük 30000 üzemóra felett jár, de ennek ellenére még most is aktívan dolgoznak jónéhány gazdaságban.
Bellai Tamás, kereskedelmet támogató mérnök