– Idén ünnepled az egy évtizedes jubileumodat a KITE-nél. Hogyan kerültél a céghez?
Alapvetően műszaki beállítottságú vagyok, a családomban többen autószereléssel foglalkoztak, így én is autószerelőnek tanultam. Később a Debreceni Egyetemen folytattam tanulmányaimat, ahol gépészmérnöki diplomát szereztem, majd másoddiplomát szereztem minőségirányítási szakmérnökként. Ezt követően kezdtem el dolgozni az autóiparban, később jelentkeztem szervizes munkakörökbe a KITE-be, de a felvétel egy hosszabb folyamat volt. Amikor a vezérigazgató úrral zajló utolsó körös interjún elmondtam neki, hogy már régóta szeretnék bekerülni a vállalathoz, akkor azt mondta: „az ilyen kitartó emberek kellenek nekünk.” Kezet ráztunk és bár nem szerviz területre, hanem az akkori Alkatrész-kereskedelmi Üzletághoz vettek fel kereskedelmi termékfelelősként.
– Milyen pozíciókat, illetve feladatokat láttál el a 10 év során?
Eleinte a bálacsomagoló anyagok, fűmagok, szerszámok és promóciós termékek kereskedelmi termékfelelőse voltam, és elmondhatom, hogy zöldfülűként kerültem a mélyvízbe. Később kereskedelmi és marketingmenedzser pozícióba léptem, ami másfajta szemléletet igényelt, ott is rengeteget tanultam és újabb dolgokba láttam bele. Ez az időszak három évig tartott, utána megkaptam egy csoport vezetését 2023-ban. Ezt követően tavaly kereskedelmi főosztályvezető-helyettesnek léptettek elő, az idei év februárjától pedig az MSZI és az Alkatrész-kereskedelemi Üzletág összevonásával létrejött After-Sales Üzletágnál beszerzési igazgatóhelyettesi pozícióban látom el a feladataimat.
– Mesélnél a jelenlegi munkakörödről?
36 munkatársam közvetlen irányítása tartozik hozzám, köztük csoportvezetők, termékmenedzserek, termékmenedzser-asszisztensek és logisztikusok. A feladatom az After-Sales Üzletág beszerzésének irányítása, fókuszban a folyamatok optimalizálásával és hatékonyabbá tételével. A KITE-nél korábban a szerviz és az alkatrész külön üzletághoz tartozott, viszont az utóbbi években egyre szorosabb lett a kapcsolat a két terület között, így az idei évtől After-Sales Üzletágként működik tovább. Nincs két egyforma nap, nagyon változatos a munkám, pont ezt szeretem benne. Az ellátási láncok sokszor ropognak, emellett vámháborúk és egyéb előre nem látható események tarkítják a mindennapjainkat és ezek hatásait le kell követnünk, reagálnunk kell rá, mert számunkra a partner napi szintű kiszolgálása a legfontosabb, ráadásul a piac ma sokkal érzékenyebb, mint korábban bármikor. E mögött rengeteg munka van, ami nap mint nap motivál. Mindig van új kihívás és egy folyamatos cél: hogy a beszerzés gördülékenyen és hatékonyan működjön.
– Említetted, hogy eleinte a szervizes terület vonzott, de úgy látszik mindezek ellenére hamar megtaláltad a helyed az alkatrész-kereskedelemben is. Maradt benned hiányérzet, hogy nem szereléssel foglalkozol?
Először úgy gondoltam, az alkatrész-kereskedelem lényege, hogy megvesszük-eladjuk az alkatrészt – mostanra már látom, hogy ez sokkal összetettebb. Körülbelül 500 beszállítóval dolgozunk együtt. Mindemellett megtalálni a megfelelő beszállítót, aki időben, jó minőségben, megfelelő kondíciókkal szállít, komoly kihívás. Munkatársaimmal jelenleg is azon dolgozunk, hogy az új szervezetben, új szemlélettel a beszerzést optimalizáljuk, a hatékonyságot növeljük, a kiszolgálás minőségét javítsuk. Rengeteg feladat van, de nem bánom, örülök, hogy annak idején az alkatrész-kereskedelem felé vezetett az utam, mert sok benne a kihívás.
– 10 év alatt 5 pozíciót töltöttél be, és mindegyikből előbbre léptél. Szerinted mi segített ebben?
Szerintem a kitartás és a szorgalom mindennek a kulcsa, én ezek segítségével jutottam előrébb. Azt gondolom, hogy munka nélkül nincs eredmény. Én mindig hosszú távon gondolkodom, ahogy a KITE is, elég csak arra gondolni, hogy több mint 50 éve működik eredményesen a vállalat és mindig tudott alkalmazkodni a turbulens környezeti, gazdasági kihívásokhoz.
– Hogyan látod az új generációt? Mit mondanál azoknak, akik szeretnének itt elhelyezkedni?
A KITE-ben jól működik a kiválasztás, de bármilyen pozícióról van szó, kész embert nem fogunk tudni felvenni. Fontos a kitartás, alázat, munkaszeretet és a folyamatos fejlődni akarás. Ha ezek a tulajdonságok valakiben megvannak, akkor az KITE-ben megtalálja a számításait. A szezonalitás kicsit kiegyenlítődött az utóbbi években, folyamatos a tennivaló, ezért attól nem kell tartani, hogy bárkinek unalmas lesz a munkája. Mindemellett azt gondolom, hogy nagyon elfogadó, normális értékrenddel bíró, motivált emberek dolgoznak a vállalatnál. Amikor bekerültem az akkori Alkatrész-kereskedelmi Üzletághoz, könnyű volt beilleszkedni, rengeteg támogatást kaptam a kollégáktól és az elmúlt évek megerősítettek abban, hogy az itt kialakult példaértékű közösség, még a KITE-n belül is egyedülálló. A családias, baráti hangulat, segítőkészség a vállalatnál minden területen jellemző, ami szerintem nagyon sokat számít a mindennapokban.
– Hogyan látod magad a jövőben?
A KITE-ben képzelem el a jövőmet, mindig abból a pozícióból akarom a legtöbbet kihozni, amiben éppen vagyok. Sok munka vár ránk, például 350.000 cikkszámunk van, ebből kb. 280.000 aktív, és ez napról napra nő. Ekkora adattömeget nem lehet naprakészen kezelni. Ezért gondolom azt, hogy a mesterséges intelligenciát rövidesen be kell vonnunk a készletgazdálkodásba, beszerzésbe, ebben nagy lehetőséget látok és izgatottan várom mit hoz a jövő. Ezen kívül érdekes feladat lesz még számunkra az SAP bevezetése (és üzemeltetése), amely egyedül még nálunk nem történt meg a KITE-ben -, a jogszabályi környezet változása miatti logisztikai átszervezés, valamint a raktárkészletünk hosszútávú átszervezése olyan módon, amely a hatékonyságunkat és eredményességünket növelni tudja.
A legfőbb célunk pedig az, hogy a jövőben az After-sales Üzletág olyan megbízható, elismert munkát folytasson, minek következtében az elégedett John Deere tulajdonos legközelebb is ezt a márkát választja.
