Ergonomikus kialakítás
A teleszkópos gém, a 111 fokkal dönthető kerettel, hathatósan növeli a teljesítményét sok szabványos ITA munkaeszköznek. A teleszkópnak köszönhetően rakodhat akár kerítés felett, de például a ponyvás teherautó esetében sem kell két oldalról pakolnia, elegendő egyszerűen csak a gémet kinyújtania. A Teletruk Slimline gémet úgy tervezték, hogy maximális rálátást biztosítson a raklapvillára, még földre engedett, teljesen behúzott állapotban is. Ellentétben más ipari targoncával, a JCB Teletruk teljesen zárt hidrosztatikus hajtással rendelkezik, ezáltal megelőzi az általános kopási és szakadásos problémákat, melyeket a homok és a sár okozhat. Ez szintén igaz a teleszkópos gém kialakítására; hiszen nincsenek ilyen jellegű veszélynek kitett láncok és görgők, nemúgy, mint a függőlegesen emelő targoncákon.
A négykerék-hajtásos gép lejtős és olyan, nehezen járható felületekre lett tervezve (pl. felázott, burkolatlan tárolóterek), ahol a hagyományos targoncák munkaképessége jelentősen sérül. Egy TLT 35D 4x4 például még nagyon sáros körülmények között is remekül elboldogul a 2 tonnás faanyag rakományával. Hasonló körülmények között erre egy hagyományos targonca nem lenne képes.
A fülke kialakításánál a kényelmet, a könnyű kezelhetőséget és a – biztonsági szempontból talán legfontosabb – jó kilátást vették alapul.
A teleszkópos gémmel tervezett ipari targoncát egyedülálló módon a JCB mutatta be 1997-ben. A négykerék meghajtású modell 2001-ben került bemutatásra. Azóta több ezer ilyen sokoldalú kisgép állt munkába az egész világon.
2021-ben mutatta be a gyártó tisztán elektromos modelljét a TLT 30-19E 2WD-t, melyet később a TLT 35-22E 2 WD követett.